Людмила Процай
м. Полтава
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Змішане навчання –– тренд сучасної вищої освіти
Змішане навчання |
Насамперед популярною серед викладачів педагогічних ЗВО є технологія змішаного навчання, яка характеризується у всьому світі як ефективний спосіб формування фахових компетентностей студентів, структурування їх самостійної роботи, підвищення мотивації до навчальної діяльності.
Нам імпонує дефініція поняття “змішане навчання” українського науковця В. Кухаренка: змішане навчання –– цілеспрямований процес здобування знань, умінь та навичок в умовах інтеграції аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі використання і взаємного доповнення технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання при наявності самоконтролю студента за часом, місцем, маршрутами та темпом навчання.
Нам імпонує дефініція поняття “змішане навчання” українського науковця В. Кухаренка: змішане навчання –– цілеспрямований процес здобування знань, умінь та навичок в умовах інтеграції аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі використання і взаємного доповнення технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання при наявності самоконтролю студента за часом, місцем, маршрутами та темпом навчання.
У ПНПУ імені В.Г. Короленка викладачі кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання упродовж трьох років під час викладання інформатичних дисциплін активно застосовують технологію змішаного навчання на основі хмарного сервісу –– GoogleClassroom https://classroom.google.com
Синхронізація GoogleClassroom на смартфонах |
Залежно від освітньої мети педагоги використовують різні варіанти реалізації змішаного навчання, запропонованих у праці “Крок школи до змішаного навччання” (за редакцією Б. Ярмахова), які відрізняються між собою домінуванням одного з трьох компонентів: традиційною прямою особистою взаємодією субєктів освітнього процесу; інтерактивною взаємодією за допомогою цифрових технологій та електронних інформаційно-освітніх онлайн ресурсів; самоосвітою:
1. Ротаційна модель (Rotation Model) – організація освітнього процесу, у якому чергується взаємодія викладач-студент (або група студентів) та студент-ІКТ: модель ротації між станціями (Station Rotation Model) або модель ротації у межах класу (InClass Rotation Model), модель ротації між лабораторіями (Lab Rotation Model), модель «перевернутого» класу (Flipped Classroom Model), модель індивідуальної ротації (Individual Rotation Model);
2. Гнучка модель (Flex Model) – модель освітнього процесу яка грунтується на дистанційному навчанні;
3. Особистісно-орієнтована модель (Self-Blend Model or A La Carte Model) дає можливість студентам традиційні заняття доповнювати проходженням додаткових онлайн курсів;
4. Модель збагаченого віртуального середовища (Enriched Virtual Model). Ця модель передбачає, що студенти засвоюють більшу частину навчальної програми за допомогою онлайн курсів при цьому консультації з викладачем можуть відбуватися як очно, так і в онлайн режимі.
Важливим компонентом змішаного навчання є побудова траекторії руху в межах кожної навчаньної дисципліни (траєкторія руху "Тьюторство в електронному навчанні") це допомагає студентам зорієнтуватися у змісті дисциплін, планувати власну роботу над завданнями тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар