вівторок, 15 травня 2018 р.

Змішане навчання –– тренд сучасної вищої освіти

Людмила Процай
м. Полтава
Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка

Змішане навчання –– тренд сучасної вищої освіти


Змішане навчання
У сучасних умовах підготовки педагогічних працівників нової генерації, забезпечення умов для становлення і розвитку сучасних альтернативних моделей професійного та особистісного розвитку педагогів Нової української школи активно розробляються, запозичуються, експериментуються та упроваджуються гнучкі та дієві технології організації освітнього процесу.
Насамперед популярною серед викладачів педагогічних ЗВО є технологія змішаного навчання, яка характеризується у всьому світі як ефективний спосіб формування фахових компетентностей студентів, структурування їх самостійної роботи, підвищення мотивації до навчальної діяльності.
 Нам імпонує дефініція поняття “змішане навчання” українського науковця В. Кухаренка: змішане навчання –– цілеспрямований процес здобування знань, умінь та навичок в умовах інтеграції аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності суб’єктів освітнього процесу на основі використання і взаємного доповнення технологій традиційного, електронного, дистанційного та мобільного навчання при наявності самоконтролю студента за часом, місцем, маршрутами та темпом навчання.
У ПНПУ імені В.Г. Короленка викладачі кафедри початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання упродовж трьох років під час викладання інформатичних дисциплін активно застосовують технологію змішаного навчання на основі хмарного сервісу –– GoogleClassroom https://classroom.google.com

 Синхронізація GoogleClassroom на смартфонах

Залежно від освітньої мети педагоги використовують різні варіанти реалізації змішаного навчання, запропонованих у праці “Крок школи до змішаного навччання” (за редакцією Б. Ярмахова), які відрізняються між собою домінуванням одного з трьох компонентів: традиційною прямою особистою взаємодією субєктів освітнього процесу; інтерактивною взаємодією за допомогою цифрових технологій та електронних інформаційно-освітніх онлайн ресурсів; самоосвітою:
1. Ротаційна модель (Rotation Model) – організація освітнього процесу, у якому чергується взаємодія викладач-студент (або група студентів) та студент-ІКТ: модель ротації між станціями (Station Rotation Model) або модель ротації у межах класу (InClass Rotation Model), модель ротації між лабораторіями (Lab Rotation Model), модель «перевернутого» класу (Flipped Classroom Model), модель індивідуальної ротації (Individual Rotation Model);
2. Гнучка модель (Flex Model) – модель освітнього процесу яка грунтується на дистанційному навчанні;
3. Особистісно-орієнтована модель (Self-Blend Model or A La Carte Model) дає можливість студентам традиційні заняття доповнювати проходженням додаткових онлайн курсів;
4. Модель збагаченого віртуального середовища (Enriched Virtual Model). Ця модель передбачає, що студенти засвоюють більшу частину навчальної програми за допомогою онлайн курсів при цьому консультації з викладачем можуть відбуватися як очно, так і в онлайн режимі.
Важливим компонентом змішаного навчання є побудова траекторії руху в межах кожної навчаньної дисципліни (траєкторія руху "Тьюторство в електронному навчанні") це допомагає студентам зорієнтуватися у змісті дисциплін, планувати власну роботу над завданнями тощо.

Немає коментарів:

Дописати коментар