пʼятницю, 25 травня 2018 р.

ЗАСТОСУВАННЯ ПЛАТФОРМИ GOOGLE НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ


                                                       Тетяна Миколаївна Тарадай
Студентка групи – ПН-461, IV курсу заочної форми навчання Полтавського національного педагогічногоуніверситету імені В.Г.Короленка
ЗАСТОСУВАННЯ ПЛАТФОРМИ GOOGLE НА УРОКАХ
ІНФОРМАТИКИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Замало бути обізнаним у нових ідеях.
Потрібно знати, де можна використати ці ідеї,
 вміти з ними поводитися, а не лише захоплюватись.
М. Фурман
У ХХІ столітті важко уявити життя без різноманітних електронних пристроїв. За останні 20 років комп'ютерні технології зробили величезний ривок у своєму розвитку. Але не всі звичайні користувачі персональних комп'ютерів і мережі Інтернет знають про можливості використання платформи Google та Google сервісів, які вже зараз можуть зробити наше життя ще простішим, а вирішення певних питань та обмін інформацією – швидшим. Сучасні реалії потребують від кожної особистості нової якості – спроможності швидко орієнтуватися у змінах, що відбуваються, усвідомлювати сутність інновації і бути здатним не тільки опанувати, а й примножити їх. Основу такої якості складають знання. Саме тому суспільство ХХІ століття називають суспільством знань. Процес удосконалення професійних компетенцій педагогів у галузі використання інноваційних технологій супроводжується певними труднощами, оскільки потребує постійного прагнення працювати над собою, здатності до самонавчання та оволодіння новими технологіями. Недостатній  рівень використання  ІКТ-технологій в організації навчального процесу початкової школи,спричиняє необізнаність і неготовність вчителів використовувати їх у своїй професійній діяльності.Тому на етапі підготовки вчителя початкової школи виникає проблема  удосконалення вмінь працювати наGoogle платформі з хмарними технологіями та сервісами мережі Інтернет.

До початку 2014-2015 навчального року компанія Google запустила безкоштовний сервіс для вчителів Google- клас, який активно використовую, як учитель – практик, при організацій навчально-пізнавальної діяльності в умовах класно-урочної системи, гурткової роботи , так і організації елементів дистанційної освіти, коли дитина перебуває вдома через хворобу, або з певної причини не може відвідати урок. чи заняття гуртка «Обчислювальної техніки». 
Протягом останніх років інтерес до використання Google сервісу - хмарних технологій зростає. Доцільність використання веб-сервісів задекларовано на державному рівні, зокрема, у Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2013–2020 рр. Крім того, у 2014 році в Україні започатковано проект «Хмарні сервіси в освіті» (2014–2017 н. р.) (Наказ Міністерства освіти та науки України № 629 від 21.05.2014 р.), у межах якого проводиться поетапна експериментальна робота щодо запровадження хмаро-орієнтованих навчальних середовищ у загальноосвітніх навчальних закладах [1]. Питання впровадження хмарних технологій у систему освіти України були висвітлені у роботах В. Ю. Бикова, О. М. Спіріна, М. І. Жалдака, Л. М. Калініної, Н. В. Морзе, А. Ф. Манако, В. М. Монахова, Т. О. Пушкарьової, О. В. Співаковського, Т. І. Червякової та ін.
Платформа Google — найвідвідуваніша у світі, яка пропонує ряд сервісів та послуг для різних потреб, одним з яких є хмарні технології.
Хмарні технології сервіс, який передбачає віддалене використання засобів обробки і зберігання даних. За допомогою Google сервісів  можна отримати доступ до інформаційних ресурсів будь- якого рівня і потужності, використовуючи тільки підключення до Інтернету і Веб-браузеру. Саме тому питання вивчення інноваційних технологій з метою подальшого їх застосування набуває особливого значення.
Google classroom освітній інструмент, який запрацював у тестовому режимі ще у травні 2014 року, а відтепер він доступний для користувачів усього світу
Впровадженню хмарних технологій сприяє сервіс Google, а саме: GoogleDrive – безкоштовне хмарне сховище даних, сумісне з Диском, Google Фото, Gmail-пошта. Форми Google є відмінними помічниками вчителя, які дозволяють створювати і проводити вікторини, опитування, тести, анкети, кросворди, пазли, ребуси. Всі результати упорядковані в електронній таблиці, яку з легкістю можна скачати чи дивитися онлайн. Робота з Google формами може бути як фронтальною, так і індивідуальною, тому підходить і для дистанційного навчання [2]. Інноваційні технології дають альтернативу звичайним формам організації навчального процесу, створюючи можливості для індивідуального, колективного та інтерактивного навчання. Вони дозволяють вносити у навчальний процес нові нестандартні ідеї викладання давно відомого матеріалу, формувати в учнів навички колективної роботи над навчальними проектами, спрощувати спільну роботу учнів та вчителів, суттєво розширювати види співпраці, формувати навички колаборації, ефективно опрацьовувати великі обсяги інформації та раціонально використовувати час і можливості для навчання [7] . Служба Google classroom дозволяє легко організовувати в електронній формі навчальний процес, створювати та перевіряти завдання, тощо [5]. Усі дані автоматично структуруються у папки на диску Google. Учням надаю доступ до окремих сторінок, де вони можуть бачити, приміром, нові завдання - загальні , чи індивідуальні і одразу ж братись за їх виконання, можу в реальному часі коментувати їх виконання, а після завершення учнями робіт перевірити і виставити оцінки. Окрім того, маю можливість розсилати повідомлення учням або групі учнів та розпочинати обговорення певних питань, а школярі мають можливість відповідати на запитання та обмінюватися навчальними матеріалами [4]. Приємним є те, що сервіс тісно інтегрований з іншими безкоштовними Google – службами такими, як: gmail, Google – документи, youtube [2].
Google – клас доступний на 42 мовах, а також оптимізований для роботи на мобільних пристроях. Мої учні виконують завдання, в даному освітньому інструменті, як і на стаціонарних персональних комп’ютерах та ноутбуках з операційною системою windows, так і мобільних пристроях з операційними системами Android та iOS [2]. Однією з переваг даної програми є те, що вона містить сторінку із завданнями учителя і має можливість архівувати проведені заняття. Щодо роботи з фотознімками, слід зазначити, учні можуть їх робити прямо зі сторінки, яка містить завдання. Найчастіше дану функцію використовую під час проведення певних дослідів або якщо слід продемонструвати певний графік, розроблений за допомогою офісної програми, або малюнок створений у будь-якому графічному редакторі. Наявна можливість імпортування фото та відео, як результату практичної діяльності учня. Цінним, на мою думку, є те, що Google – клас надає можливості прикріплювати зображення PDF-файлів та веб-сторіки інтернет – ресурсів, створені схеми, графіки, таблиці до завдань. В даній програмі можна працювати в режимі офлайн, тобто при відсутності Інтернету, адже вся інформація автоматично кеширується кожного разу, коли є доступ до глобальної мережі Інтернет. За допомогою google classroom можна побудувати індивідуальну траєкторію навчання та розвитку та реалізувати ситуацію успіху для кожної дитини [7].
Ефективність застосування Google сервісів на уроках інформатики початкової школи обумовлена наступними факторами: різноманітність форм представлення інформації; висока ступінь наочності; можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів; звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту; можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи; можливість диференціювати роботу учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін., використовуючи сучасні інформаційні технології; можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя; можливості комп’ютера дозволяють учню активно приймати участь у процесі пізнання.
Отже, застосування Google сервісів  підвищує ефективність навчального-виховного процесу на уроках інформатики початкової школи, посилює засвоюваність матеріалу. Визначення напрямів застосування Google платформи  є важливою складовою методичної роботи, яка створює позитивний імідж для вчителя. В.О. Сухомлинський стверджував: «Успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися».
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1.             Державний стандарт початкової загальної освіти [Електронний ресурс] //сайт: Міністерство освіти і науки України. Офіційний веб-сайт – Режим доступу до документу: http://www.mon.gov.ua/ education/average
2.             Google Компанія [Елестронний ресурс] / Офіційний сайт Google. – Режим доступу: http://www.google.com.au/intl/uk/about/company/ – Загол. З екрану.
3.             Боненко Д.М., Смірних В.Р.,Узварик А.А., Янкевич М.А. Використання хмарних сервісів в освітньому процесі : Google+/ Д.М.
4.             Боненко, В.Р. Смірних, А.А. Узварик, М.А Янкевич // Теоретико-практичні проблеми використання математичних методів та комп’ютерно-орієнтованих технологій в освіті і науці: зб. матеріалів І Всеукраїнської інтернет-конференції, 19 травня 2017 р., м.Київ / Київ. ун-т ім. Б.Грінченка,- С.10-14
5.             Литвинова C. Основні характеристики хмаро орієнтованого навчального середовища [Електронний ресурс] / С. Литвинова. — Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/8732.pdf.
6.             Навчальні програми для початкової школи (1-4 класи) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/school/program/8793/
7.              Шиман О. І. Використання сучасних інформаційних технологій: навч.-метод. посіб. [2-ге вид., допов. і переробл.] / О. І. Шиман. – Запоріжжя : «Просвіта», 2012. – 240 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар